Aanvragen

Na het invoeren van uw gegevens kunt u (naar keuze) direct en online een afspraak maken, of wij nemen contact met u op.

Heeft u nog een vraag? Mail ons:
info@aanvragen-energielabel.nl

Veelgestelde vragen

Bij koop of verkoop van een woning (woning transactiemoment) is een energielabel verplicht. Vanaf 1 januari 2021 moet hiervoor een gediplomeerde inspecteur uw woning bezoeken. Als verkopende partij bent u verplicht het label te verzorgen. Het is dus geen plicht van kopers maar van verkopers.
Tijdens het bezoek wordt uw woning geheel aan binnen en buitenzijde visueel gecontroleerd. Hierbij wordt niet gekeken of gezocht naar bouwkundige gebreken, maar alleen naar zaken welke relevant zijn om het juiste energielabel te bepalen. De inspecteur moet in de hele woning alle ruimtes gezien hebben, hierbij zal hij gebruik maken van diverse apparatuur. Alle opnamegegevens worden verwerkt in een softwareprogramma, waarna het juiste energielabel berekend wordt.
Wij hebben altijd meerdere inspecteurs en meerdere mogelijkheden in uw regio, een afspraak kan dus meestal al heel snel en op korte termijn gemaakt worden. Na de opname is het energielabel op werkdagen binnen 24 uur beschikbaar.
Een energielabel is 10 jaar geldig, en zal daarna bij verkoop/verhuur opnieuw vastgesteld moeten worden.
Voor het opstellen van een energielabel komt een inspecteur ter plaatse. Daarvoor wordt met u een afspraak gemaakt door onze afdeling planning. Voor de inspectie en opname van alle gegevens wordt 1 uur ingepland, afhankelijk van de grootte van de woning is soms iets meer of minder tijd nodig. Er volgt geen verrekening bij een meer of mindere tijdsbesteding. Voor de opname van een energielabel bij u op locatie voor woningen tot 500m3 inhoud betaald u: €295,- inclusief BTW! Meerprijs per 100m3 is: € 25,- inclusief BTW.